در اینجا تاریخچه بازی بلک جک را مرور می کنیم. بلک جک یک بازی پاسور آمریکایی است که با نام بیست و یک هم شناخته می شود. بازی بلک جک یک بازی ورق است که شهرت بالایی در تمام جهان دارد. منشا بلک جک به ایالات متحده آمریکا در اوایل قرن نوزدهم باز می گردد. این بازی به لطف قانونی شدن قمار در این کشور محبوبیت خود را به دست آورد. اگرچه اغلب گفته می شود که بلک جک از امپراتوری روم سرچشمه گرفته است.
بر اساس شواهد تاریخی، گفته شده که استعمارگران فرانسوی بازی بیست و یک را به آمریکای شمالی بردند. مردم آمریکای شمالی ابتدا به این سبک بازی علاقه نداشتند و در نتیجه قمار خانه ها فرانسوی دائما ضرر میکردند و داشتن بازیکنان علاقهمند چالش برانگیز بود. سپس ایدهای مطرح شد – آنها در تلاش برای تحریک علاقه بازیکنان، شروع به پرداخت پاداش های عالی کردند و دست طلایی بازی را بلک جک می نامیدند.
در دوران مدرن، پرداخت ده به یک لغو بازی شده است، اما این نام به ظاهر عالی همچنان باقی است. یک تعریف به روز شده از بلک جک، هر دستی است که دارای یک تک آس و یک کارت ده یا عکس دار بدون توجه به خال آن باشد. آمریکاییها به خاطر تلاشهایشان برای شخصیسازی معروف اند. پس آنها این قانون را تغییر دادند که به بازیکنان اجازه نمیداد کارتهای دیلر را همانطور که در بلک جک فرانسوی ها بود، ببینند.
از آن زمان، کمک های زیادی به توسعه بازی بلک جک انجام شده است که شامل برخی از مشارکت های علمی نیز بوده است. در سال 1956، راجر بالدوین، ویلبرت کانتی، هربرت مایزل و جیمز مک درموت استراتژی ای طراحی کردند که می توانستند از آن برای بازی بلک جک استفاده کنند و شانس بردشان را افزایش داد. آنها مقاله ای را در مجله انجمن آماری آمریکا با عنوان استراتژی بهینه در بلک جک منتشر کردند.
اما مقاله آنها طبق روال سرنوشت، برای اکثر قماربازان جذابیتی نداشت. یکی دیگر از محققین بلک جک، ادوارد او. تورپ، از IBM 704 برای یافتن راه هایی برای برنده شدن در بلک جک با تحقیقات خود بر اساس محاسبات دست بالدوین و معیار کلی استفاده کرد. در سال 1963، ادوارد کتابی منتشر کرد که عمدتاً در مورد حاشیه سود میزبان با برنده شدن در بازی از طریق شمارش کارتها به نام «بیت فروشنده» صحبت میکرد.
کتاب The Optimum Strategy، Beat the Dealer عموماً توسط قماربازان پذیرفته شد. آقای تورپ استراتژی ده شماری را ابداع کرد، استراتژی که با ضبط دو عدد – 16 و 36 توسط بازیکن شروع می شود. این اعداد به ترتیب نشان دهنده ده ها در دسته کارت دیلر و سایر کارت های بازیکنان دیگر هستند. این استراتژی با بیرون آمدن کارت ها و شمارش معکوس شروع می شود.
سپس، تعداد باقیماندهها را بر تعداد دهها تقسیم میکنید تا به نسبت تورپ برسید. Thorp Ratio نشان دهنده مزیت بازیکن و زمان مورد نیاز او برای بالا بردن شرط است، اما این استراتژی با یک نقص همراه بود. نقص این است که استراتژی تورپ فقط برای بازیهای تک دسته اعمال میشود. اگر آن را با بازی هشت طبقه امتحان کنید، عملاً به سایر بازیکنان ریاضیات را آموزش می دهید.
وقتی استراتژی Ten-count تبدیل به یک استراتژی پرکاربرد شد، کازینوها از سرعتی که بازیکنان پول به دست می آوردند و باعث می شد قوانین را تغییر دهند خشمگین بودند. پس آنها بازی های تک طبقه را به بازی های دو و چهار طبقه محدود کردند که باعث شد استراتژی Thorp کمتر موثر باشد. کازینوها همچنین سالن های خود را بزرگ کردند تا دوستداران بلک جک بیشتری را در خود جای دهند.
هنگامی که به نظر می رسید استراتژی ده شماری مناسب قماربازان نبود، آنها امیدوار بودند معجزه ای از طریق دانشمند رشته کامپیوتر به نام هاروی دوبنر رخ دهد. او استراتژی شمارش دیگری را ابداع کرد که آن را Hi-Lo Count نامید. در اینجا، یک بازیکن مقدار -1، 0 یا 1+ را به هر کارت در یک میز اختصاص می دهد. در پایان آن، ارزش کل یک دسته کارت 52 صفر است.
تاریخچه بازی بلک جک یا بیست و یک
این استراتژی آسان بیشتر توسط کسانی استفاده می شود که بازی را به عنوان سرگرمی یا در طول تعطیلات یا برای آموزش با یک مبتدی انجام می دهند. به آن استراتژی Minus/Plus یا استراتژی متعادل نیز می گویند. با استراتژی Hi-Lo Count و Ten-count در شهر، کازینوها خوشحال نبودند. همان افراد همچنان برنده می شدند و کازینوها را دوست نداشتند، بنابراین از خدمات یک کارآگاه خصوصی به نام رابرت گریفین استفاده کردند.
کاری که او کرد این بود که قماربازانی را که کارتها را میشمارند مشاهده کرد و از آنها عکس گرفت. او این تصاویر را با اطلاعات اشخاص مربوطه جمع آوری کرد. او اطلاعات را به کازینوها میفروخت تا بتوانند در زمان بازی این افراد، مانع شرط بندی آنها شوند. اما در سال 1975، دکتر اقتصاد، استنفورد وانگ استراتژی خود را ابداع کرد.
در نتیجه این استراتژی باورنکردنی، استنفورد جایگاهی را در تالار مشاهیر بلک جک به دست آورد. در استراتژی وانگ یا ونگینگ، یک بازیکن می تواند بازی را بدون شرط بندی تماشا کند. وقتی بازیکن میبیند که یک حرکت برتری دارد، میتواند وارد شود. وقتی مجموع امتیازات به نفع بازیکن باشد، او از آنجا خارج میشود. این یک استراتژی خوب بود.
تاریخچه بازی بلک جک یا بیست و یک
البته برخی از کازینوها آن را تقلب میدانستند، زیرا به وضوح برای تجارت کازینوها بد است. بنابراین همیشه علامتهای «ورود در وسط بازی ممنوع است» را در کازینوهای خود قرار میدادند. در می 1978، هتل کازینو Resorts اولین کازینو قانونی خارج از نوادا شد. این امر مشکلات پیش روی قماربازانی را که مجبور بودند برای بازی بلک جک تا نوادا سفر کنند، کاهش داد.
در سال 1987، کنگره ایالات متحده قانون تنظیم بازی هندی را تصویب کرد. این عمل به سایر قومیت ها در آمریکا حق ساخت و تنظیم قمارخانه های خودشان را داد. این منجر به افزایش محبوبیت بازی و به طور غیرمستقیم به ایجاد آژانسهای بازی دولتی شد، اگرچه آنها تعداد کازینوهای باز را تنظیم میکردند. امروزه بلک جک نه تنها در ایالات متحده، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر بازی میشود.
اما امروز و با معرفی بلک جک آنلاین، می توان آن را در هر جایی بازی کرد و تنها شرط لازم برای بازیکنان دسترسی به اینترنت است. توجه داشته باشید، بلک جک آنلاین بی ضرر است، زیرا احتمال درگیری های فیزیکی بسیار کاهش می یابد. در بلک جک آنلاین، شمارش کارت عملاً غیرممکن است. به همان اندازه که بازی بی ضرر است، خستگی نیز بی ضرر است.
در آغاز بلک جک آنلاین، بازیکنان نه می توانستند یکدیگر را ببینند و نه فروشنده را که این مورد بازیکنان را راضی نمی کرد. ویدیوهای زنده تار و با کیفیت صدای ضعیف بودند تا اینکه در سال 2006 و با ظهور استودیوهای ساخته شده، پیشرفتی حاصل شد. استودیوهای ساخته شده قادر به تولید کیفیت ویدیو با کیفیت بالا و صدای عالی بودند که به بازیکنان اجازه می داد به طور لایو با یک دیلر تعامل داشته باشند.
اکنون بلک جک به یک بازی روزمره برای قماربازان تبدیل شده است. ما افرادی را داریم که به دلیل مشارکت برجسته آنها در توسعه تالار مشاهیر به آن راه یافته اند. ما همچنین افرادی مانند مردی که آتلانتیک سیتی را شکست را دیده ایم. یا افرادی مثل دان جانسون را دیدیم که در عرض شش ماه بیش از 15 میلیون دلار به دست آوردند. بلک جک چیزی بیش از یک بازی و بخشی از تاریخ ما قماربازان است.